Sunday, February 7, 2010

Siti Nabila Ismail


my full nme siti nabila binti ismail..aku dilahirkan kat hospital beso kuala terengganu..sekarang ni hospital tu dah ditukar jadi hospital sultanah nur zahirah..ala sempena name permaisuri..zodiak aku gemini…lahir bulan 6..first sekolah aku kat tabika KEMAS kat bukit besi, dungun..(dulu tggal kat dungun)..pas2 aku masuk sekolah rendah..sekolah kebangsaan bukit besi,, byak bende aku xboleh lupe pasal sekolah tu..

Lepas habis darjah 6, cam budak lain laa jugak masuk sekolah menengah.. Disebabkan result UPSR aku bukan layak untuk masuk sekolah asrama penuh..masuk sekolah bese jea..sekolah menengah kebangsaan Padang Pulut..sekolah nie de jgk sedia asrama..tapi aku ni mane laa buleh berenggang ngan mak aku..so..pegi sekolah naek bas jelah..(bas sekolah laa)..aku sekolah kat padang pulut ni sampai PMR jea..pas2 masuk sekolah menengah Bukit Besi..sekolah bukit besi ni baru jea bukak..so dekat laa sikit ngan umah..xpayah naek bas..

Result PMR aku xlah teruk sangat…so layak laa masuk SMT (sekolah menengah Teknik)..pas apply dan aku dapat masuk sek 2…aku ingat lagi tarikh masuk tau..14/2/2005..start ari tu, aku sekolah sampai habis..dari tu lah aku belajo berdikari..yela tinggal kat asrama..xberharap kat mak..hehehe…Dah sekolah lain..kawan pom lain…dapat kawan baru..cikgu pom baru.

Bile dah tamat SPM..aku masih lagi manja ngan mak aku..kawan lain de laa jugak keje pas SPM..aku x..duk jea kat umah.(mase ni dah pindah kat marang). PLKN pon aku xdapat….jadi keje aku RMT…Rehat Makan n Tido…huhuhu..punye malas..nak kuar umah pom xnak..ish3….

Lepas keputusan SPM kuar…cam biasa laa..xberape cemerlang…mak aku suruh apply IKM….aku pom ikot cakap mak aku…(anak mak)..eksyen lebih..mintak jauh…ikm key ell, johor bharu…cewah…nak jauh dari mak konon….top2…dapat ikm besut..kwang3…..besut pom besut laa…

Excited giler nak masuk IKM…sume baju yang aku rase cantik aku bawak…mcm2 laa barang aku bawak…bile pas daftar jea..n dapat bilik…aku yang mulanye hepi jadi murung je…bukan ape…diberitahu pulak..kat ikm xboleh pakai sesuka hati…die ade baju kuliah dengan baju bengkel….(padan muke niat nak bergaye sangat)..huh!..sabo jelah…huhu..cam bese laa..orientasi selama seminggu..bengkak ati..

Mase aku kat ikm mood aku ok jea…tapi terase jugak xbestnye..hahaha….sekarang aku dah habis stdy kat ikm…dan sekarang pom aku belom dapat keje…huuhu…myb nanti2 kot…ni jelah aku dapat kongsi…ok…:)

No comments:

Post a Comment